mandag 7. november 2016

18-21 Oktober 2016
Andre uke hos Holm Elektro
Tirsdag:
Etter en lang høstferie så hadde jeg gledet meg å komme tilbake ut i praksis. I dag så fikk jeg være med en mann som het Robin, han var vel en av de yngste hos Holm (som ikke er lærling). Vi fikk da oppdrag om å dra ned til ett bygg som het "Odd Fellow" nede ved ferge kaia. Vi skulle da montere ett par røykdetektorer og to varslere. Denne dagen monterte jeg opp begge varslerne og begynte å borre hull i betongtaket som vi da skulle feste brannkabelen gjennom. Vi gjorde det da ferdig hele den "store salen:
 






Onsdag:
Idag så gjorde vi ferdig det meste, vi manglet da bare sånn tre detektorer.
Torsdag:
Var fortsatt med Robin. Denne dagen gjorde vi ferdig det siste arbeidet, men vi skulle selv ikke koble på alarmsløyfa for det skulle ett firma gjøre. Vi skulle da bare dra noen kabler ut i gangen sånn at de kunne da komme og koble de på den gamle sløyfa. Når vi var ferdig så dro vi opp til "Røkke-blokka" der vi skulle sjekke opp om noen varmekabler var ødelagt. Det var veldig kjekt å se hvordan en elektriker feilsøkte og etterhvert så viste det seg at varmekablene på badet var ødelagt. Men når jeg kom hjem så ble jeg kjempe kvalm...
Fredag:
Min siste dag var jeg desverre syk :(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar